Hurra, jedziemy do Überlingen!!!

Od 18.06.2013 do 24.06.2013 14 osobowa grupa młodzieży z naszej szkoły wyruszyła w długą podróż autokarem na południe Niemiec do malowniczego miasteczka Überlingen nad Jeziorem Bodeńskim, aby spotkać się z rówieśnikami ze Szkoły Realnej w Überlingen.

Ok. godz. 21.00 niemieccy uczniowie wraz z rodzicami oraz nauczycielami powitali nas przed szkołą, skąd wszyscy rozeszliśmy się do swoich „nowych” domów. Następnego dnia spotkaliśmy się w szkole, którą zwiedziliśmy. Następnie młodzież otrzymała zadania do „gry po mieście”. Chodząc ulicami miasteczka musieli pytać przechodniów lub odczytywać tablice pamiątkowe, aby móc rozwiązać zadania. Następnie pojechaliśmy do niezwykłego zoo, w którym żyją jedynie małpy z okolic północnej Afryki. Atrakcją było to, że mogliśmy je karmić popcornem. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się przy przepięknej barokowej Bazylice Birnau, gdzie zaśpiewaliśmy „Barkę” oczywiście po polsku. Nasz śpiew wzbudził duże zainteresowanie wśród zwiedzających.

Kolejnego dnia wybraliśmy się na całodniową wycieczkę autokarową do miasta Ulm, gdzie wspięliśmy się na 161m wieżę kościelną ( najwyższą na świecie! ). Podziwialiśmy z góry panoramę miasta nad Dunajem. Następnie zwiedzaliśmy muzeum sztuki współczesnej – Weishaupta. Później był czas na zrobienie pamiątkowych zdjęć oraz… zakupów. Po południu przejechaliśmy do błękitnego źródełka Blautopf w Balubeuren, o którym krążą liczne legendy. Kolor wody tak fascynował naszych przodków, że fantazjom na temat jego powstania nie było końca.

Następnego dnia wybraliśmy się na pieszą, trudną wędrówkę po górze Sipplingen. Trasa była niekiedy dość stroma i kręta, ale przy wzajemnej pomocy udało nam się ją pokonać i tym samym zasłużyć na wolne popołudnie.

Ostatni dzień pobytu należał do rodzin niemieckich, które prześcigały się w wymyślaniu atrakcji dla swoich podopiecznych. Była to również niepowtarzalna okazja do poprawienia swoich umiejętności językowych oraz poznania zwyczajów i tradycji panujących w rodzinach naszych sąsiadów.

Trudno było się rozstać. Oczywiście nie padły słowa „żegnaj”, lecz do zobaczenia za rok w Polsce…