Wycieczka do Krakowa i Oświęcimia

1 października 2021 r. odbyła się wycieczka do Krakowa i Oświęcimia, w której brali udział uczniowie klasy I, II, IIIa, IIIb, IIIc i II technikum wraz z opiekunami: p. Magdaleną Sadowską, p. Wandą Wąsik, p. Wiolettą Wawrzyniak, p. Dorotą Gałęzewską.

Wyjechaliśmy spod budynku szkoły o godzinie 05.00 w kierunku Krakowa pierwszego punktu naszej wycieczki. Na początku udaliśmy się na zwiedzanie Zamku Królewskiego na Wawelu, a następnie poszliśmy Traktem Królewskim w kierunku Rynku Głównego, aby zobaczyć Sukiennice, Kościół Mariacki, Wieżę Ratuszową, Kościół św. Wojciecha, Bramę Floriańską. Cała grupa miała wtedy czas na zjedzenie posiłku. Po godzinie wróciliśmy do autobusu i wyruszyliśmy w stronę Oświęcimia.

Po dotarciu na miejsce spotkaliśmy się z przewodnikiem i wspólnie zwiedzaliśmy – wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO Miejsce Pamięci i Muzeum na terenie dawnego hitlerowskiego Obozu Koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau – największy obóz zagłady w dziejach ludzkości. Ten punkt wycieczki zdecydowanie wywarł duże wrażenie emocjonalne na wszystkich uczestnikach.

Następnie wyruszyliśmy w drogę powrotną, zatrzymując się w  restauracji, w której zjedliśmy drugi posiłek. Po kilku godzinach spokojnej drogi o godzinie 01.00 w nocy dotarliśmy pod budynek naszej szkoły, skąd wszystkich uczniów odebrali rodzice. Myślę, że ta wycieczka pozostanie na długo we wspomnieniach wszystkich uczestników nie tylko jako chwila rozrywki ale także jako ciekawa lekcja na temat czasów II Wojny Światowej i ludzi żyjących w tamtym okresie.