ERASMUS+ praktyki zawodowe naszych uczniów w Grecji

Naszą kolejną grecką przygodę rozpoczęliśmy 7.04.2024 r. i trwała ona dwa tygodnie. Dla uczniów naszego Technikum o kierunkach gastronomia i logistyka to czas zdobywania doświadczenia zawodowego w niepowtarzalnych warunkach krajobrazowych. Zakwaterowani byliśmy w miejscowości Paralia Neoi Panteleimona nad Morzem Egejskim u stóp gór Olimp. W tak malowniczym miejscu łatwo i przyjemnie było uczyć się przedmiotów z dziedziny gastronomii i logistyki.

W hotelowej kuchni poszerzaliśmy naszą wiedzę kulinarną, poznawaliśmy smaki Grecji przyrządzając tradycyjne greckie potrawy, np. taztziki, spanakopita, tiropita, galatopita ( z ciasta filo ), sałatkę grecką, kawę po grecku ( z tygielka ), frappe, frodocappuccino i wiele innych. Uczyliśmy się również trudnej sztuki kelnerstwa i poznawaliśmy funkcjonowanie profesjonalnej kuchni.

Uczniowie kierunku logistyka natomiast skupili się w pierwszym tygodniu na zajęciach teoretycznych ( w języku angielskim! ) dotyczących obsługi oprogramowania inwentaryzacyjnego, funkcjonowania przestrzeni magazynowej, planowania tras transportowych. W drugim tygodniu natomiast wyjeżdżaliśmy do położonych nieopodal hurtowni i magazynów i poznawaliśmy ich funkcjonowanie.

Po pracy każdego dnia podczas wycieczek poznawaliśmy Grecję – kolebkę kultury europejskiej. Zwiedzaliśmy Meteory ( tzw. wiszące klasztory prawosławne ), wąwóz rzeki Enipeas z widokami zapierającymi dech w piersiach, Stary Panteleimon – klimatyczną wioskę położoną wysoko w górach, ruiny Zamku Panteleimon, wodospad Agia Kori, najstarsze w Grecji Wykopaliska Archeologiczne w Dion oraz muzeum zawierające odnalezione tu artefakty. Nie mogło zabraknąć rejsu statkiem po Morzu Egejskim na wyspę Skiathos oraz piękną złotą plażę.

Grecja to również muzyka, taniec, śpiew! Doświadczyliśmy tego podczas wieczoru greckiego w naszym hotelu, dyskoteki na statku z pokazem tradycyjnego tańca greckiego Zorby oraz wielu dyskotek integracyjnych z uczniami z różnych części Polski.

Czas spędzony w Grecji pozostanie na pewno na długo w naszej pamięci. Wróciliśmy pełni wrażeń, z bagażem nowych doświadczeń zawodowych i kulturowych, z nadzieją na powtórzenie tej przygody w przyszłości, być może w innym kraju…

( Zapraszamy także na Facebooka szkoły i Instagrama do obejrzenia fotorelacji oraz filmików z projektu )

—————————————————————————————————————–

Przedsięwzięcie „Nasz projekt greckich praktyk” o numerze 2023-1-PL01-KA122-VET-000135293 realizowane w ramach projektu „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” finansowany ze środków programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego.

Lista zakwalifikowanych uczniów i lista rezerwowa